コージの海外バレー放浪記(Koji's Overseas Volleyball Wandering)

還暦を前に海外で奮闘するオヤジ物語!!

忘れ得ぬ人!(似)one who never forgets⑵


2018年7月2日に大腿骨骨折と大怪我のため緊急帰国した私ですが、助けてくれたマクドナルド従業員のことG氏のことは、忘れたことありませんでした。

あれから、ナショナルチーム監督になり台湾へ移り住みましたが本人になかなか会えない状態が続きます。

実は彼が書いてくれた連絡用紙が行方不明になっていたのです。(反省)

そして2022年2月に古いダイアリー帳の間に挟まってるところを発見。

早速、彼との連絡を試みましたが、G氏は最初2018年7月1日の事を忘れてました。

内容を話すうちに思い出し、台中で会うことになりましたのでレストランを予約。

当日、レストラン前で彼を待ちました。

正直、G氏の顔はボンヤリとしか記憶がありません。

何せ、あの時は大雨。

しかも、彼はヘルメットをかぶってましたからね。

しかし、一人の青年が歩み寄ってくると、『あっ、G氏だ!』とわかりました。

あの時の雰囲気です・・そう、彼だ!

G氏も『コージさん?』と呼び、そこで4年ぶりの再会を果たす事が出来ました。

感動ですね。

まずは、丁重にあの時の感謝の気持ちを伝えました。

 

色々話すうちに分かってきた事がG氏は、当時台湾体育大学の2年生。

マクドナルドでバイト終了し帰宅途中だったそうです。

助けを求めている私を見て”助けねば!”と思ったとか・・

話は尽きませんでしたね〜

現在、彼は大学卒業後、大学教員を目指し勉強中だそうです。

彼の今後を、応援したいもんです。

 

最後、彼に聞きました。

私:”最初、Telnoが変わっていたら、お礼も言えないな〜”と思いました。

G氏:大丈夫です。”Telnoは、小学校から変わってませんから・・・”

私:す、す、すげ〜エ

 

G氏は、私の中で『忘れ得ぬ人』なのは確かです。

 

On July 2nd, 2018, I returned home with a broken femur and a serious injury, but I still remember Mr. G, the McDonald's employee who took care of me.

After that, I became the head coach of the national team and moved to Taiwan, but I couldn't see him for the first time in a long time.

In fact, the contact form he wrote had gone missing. (introspection)

And in February 2022, I found it stuck between old diaries.

I tried to contact him immediately, but Mr. G forgot about July 1, 2018 at first.

After talking about it, I remembered it and decided to meet in Taichung, so I booked a restaurant.

I was waiting for him in front of the restaurant that day.

To be honest, I only have a vague memory of Mr. G's face.

After all, it was raining heavily then.

Besides, he was wearing a helmet.

But when a young man approached him, he said, "Oh, it's Mr. G!" ' got it.

The atmosphere at that time... Yes, it's him!

Mr. G also asked, "Mr. Koji?"

Impressive.

At that time, I politely conveyed my gratitude.

Mr. G was a sophomore at Taiwan Sport University at the time.

It seems that he was on his way home after finishing his part-time job at McDonald's.

When he saw me asking for help, he thought, "I have to help!"

The story didn't end~

Currently, after graduating from university, I am studying to become a university teacher.

I want to support him in the future.

Finally I asked him.

Me: "At first, I thought, 'If Terno had changed, I wouldn't be able to say thank you.'"

Mr. G: I see. "Terno hasn't changed since elementary school..."

Me: Su, su, amazing

Certainly Mr. G is an “unforgettable person” in my mind.