コージの海外バレー放浪記(Koji's Overseas Volleyball Wandering)

還暦を前に海外で奮闘するオヤジ物語!!

複雑な心境!台湾へ。

9月30日に台湾を離れ”二度と台湾の地を踏む事は無いだろう”と思ってましたが、

中央大学台湾遠征同行することになりました。

私と中央大学の関係は2019年までに遡ります。

当時の中央大学は、新たな遠征地を模索中で、私の大学同期を通じて連絡が入りました。

そこで、台湾チャンピオンである『台湾電力』との親善試合を段取りした次第です。

その後、コロナの関係で台湾遠征は一時中止となりましたが、今回再び計画されました。

当初、台湾で私が対応予定でしたが台湾協会による意味不明の契約終了。

9月30日に帰国しましたが、中央大学台湾遠征の段取りは責任を持って継続しました。

      

台湾へ入りますと、懐かしい顔と再会。

高雄のトレーニングセンターへ行くと、まだ私の部屋があるのではないか?と言う不思議な感覚に見舞われました。

今回、中央大学台湾遠征に協力してくださった『台湾電力』。

また、私の前通訳のHさんには、以前と変わらぬ働きをしてくださり感謝してます。

そして、体育館まで足を運んでくれた元選手ら・・ありがとう。

私の気持ちが整理できたら再び台湾を訪れるからね〜

以前と変わらず私と接してくだっさた、台湾の仲間に感謝します。

謝謝(ありがとう)

松山空港では、偶然にも台湾柔道ナショナルチームと一緒になりました。

     

After leaving Taiwan on September 30th, I thought that I would never set foot on Taiwanese soil again.

I will accompany the Chuo University Taiwan expedition.

My relationship with Chuo University dates back to 2019.

At that time, Chuo University was looking for a new expedition site, and I was contacted through my university classmate.

Therefore, we arranged for a friendly match against the Taiwanese champion "Taiwan Electric Power".

After that, the Taiwan expedition was temporarily canceled due to corona, but it was planned again this time.

Initially, I was planning to deal with it in Taiwan, but the contract was terminated by the Taiwan Association for unknown reasons.

I returned to Japan on September 30, but I continued to take responsibility for the preparations for the Chuo University trip to Taiwan.

 

       

When I entered Taiwan, I was reunited with a nostalgic face.

When I went to the training center in Kaohsiung, I wondered if my room was still there. I was hit by a strange feeling.

This time, "Taiwan Electric Power Co., Ltd." cooperated with the Chuo University Taiwan expedition.

Also, I am grateful to my former interpreter, Mr. H, for his work as before.

And the former players who carried their feet to the gym... Thank you.

When I can sort out my feelings, I will visit Taiwan again~

I would like to thank my Taiwanese colleagues who have been in contact with me as before.

thanks.

* Coincidentally reunited with the Taiwanese Judo representative at Matsuyama Airport