コージの海外バレー放浪記(Koji's Overseas Volleyball Wandering)

還暦を前に海外で奮闘するオヤジ物語!!

ベトナムを知る!(Get to know Vietnam!)

Kinh Bac ninh Youth team監督になり、ひと月が過ぎた今日この頃です。

チームに新たなことの導入も始めました。

⑴練習前ミーテイング→挨拶。

⑵練習後の挨拶。

※⑴⑵の練習前後の挨拶ですが、日本では当たり前のことです。

しかし、ベトナムではいつの間にか始まり、いつの間にか終わり、選手は帰路に着きます。

多国でコーチングして来ましたが、今回のベトナムの事例は初でした。

現在(3/25)でも、挨拶を忘れ帰路に着こうとする選手がいます(笑)

⑶体重管理

※移動中の間食が非常に目立つ。

移動中に間食ですから、食後は更に間食の量も増えているはずです。

⑷早朝ランに神経系、バランス系動作の導入

 

今回は⑶体重管理について、お伝えしたいと思います。

上記にも書きましたが、非常に間食が多いですね。

そのため、選手の中にはポッチャリ系が結構います。

ユースメンバーですから日本で言えば高校生。

太りやすい年頃でもあるわけです。

そこで、毎週月曜早朝ラン前の体重測定決行を宣言しました。

必要なのが体重計ですね。

 

私は食事中選手に聞きました。

私:この寮に体重計ある?

選手:はい、あります。

私:どこに?

選手:あそこにあります!(指差し)

私:えっ?(指差す方を見るも意味がわからない)

選手:体重計ありますから、明日の朝私が準備します

私:・・・(意味がわからない?)

 

翌朝、寮玄関に行くと体重測定が始まってました。

その時、体重計を見て私は、ようやく気づいたのです。

昨日、選手が指差す方向はには厨房が・・・

だから、私は意味が分からなかったのです。

選手が言う『体重計』とは、料理時に使用する『計り』のことだったのですね〜(笑)

この『計り』体重も測れるほど丈夫なものでした。

恐るべし、ベトナム・・・

      

It's been a month since I became the director of Kinh Bac ninh Youth team.

I also started introducing new things to the team.

(1) Pre-practice meeting → Greetings.

(2) Greetings after practice.

*(1) However, greetings before practice (2) are commonplace in Japan.

However, in Vietnam, it begins and ends before anyone knows it, and the players go home.

I have coached in many countries, but this Vietnam case was the first for me.

Even now (3/25), there are players who forget to say hello and are about to go home (laughs).

(3) Weight management

* Eating while traveling is very smooth.

Since it is a moving snack during meals, it is necessary to increase the amount of snacks after meals.

(4) Introduce Nervous System and Balance System Movements to Early Morning Runs

This time, I would like to tell you about (3) weight management.

As I mentioned above, they have a lot of snacks.

Therefore, there are quite a few chubby types among the players.

I am a youth member, so I am a high school student in Japan.

It is also the age when it is easy to gain weight.

So I made a commitment to weigh myself before my early morning runs every Monday.

All you need is a scale.

I asked the players during the meal.

Me: Is there a scale in this dormitory?

Player: Yes there is.

me: where?

Player: Over there! (pointing)

me: what? (I don't understand the meaning even if I look at the pointing direction)

Player: I have a scale, so I will have it ready tomorrow morning.

Me: (Don't you get it?)

The next morning, when I went to the entrance of the dormitory, the weight measurement had started.

At that time, I finally noticed it when I looked at the scale.

The direction the players pointed to yesterday was the kitchen...

So it didn't make sense to me.

The "weight scale" that the player mentioned is the "scale" used when cooking~ (laughs)

This "scale" was strong enough to measure weight.

Definitely Vietnam...