コージの海外バレー放浪記(Koji's Overseas Volleyball Wandering)

還暦を前に海外で奮闘するオヤジ物語!!

奮闘日本人プレーヤー!!

 

2月24日から3月5日までデイビジョンAが、私は在籍しているBac ninhにて開催されてました。

この大会、ベトナムプロリーグ10チームが二つのグループに分かれ、今期大会に繋がる前哨戦でもあるため、どこのチームも一つでも多くの勝ち星が欲しい大会となります。

そのため、各チーム外人枠には力を入れているようでした。

特に現在、世界大会でも注目されているタイナショナルチーム選手の獲得が目立ちましたね。

世界大会経験豊富なタイの選手らは、どこのチームでも中心的存在となり、目を見張るプレーが印象的でした。

     

開催地、Bac Ninh省の”Kinh Bac ninh Team”には二人の日本人選手がプレーしていました。

この2名大学生です。

ベトナム、タイのプロ選手相手に堂々たるパフォーマンスを見せてくれました。

この2選手に会ったのは23日の夕食。(※私がバクニン入りした日です)

お互い二ヶ月前から、メールのやり取りはありましたが、会うのはこんにちが初。

チームの選手らと食卓を囲み、同じものを食べている彼女らに逞しさを感じた次第です(笑)

       

大会も終わり、2名の選手は6日に帰国。

最後に“また来たいです。そして、ベトナムでプレーがしたいです”と言う言葉が印象的でした。

余談ですが、ベトナムでプレーした日本人は男女問わず彼女らが第一号です。

彼女らの今後に期待しましょう。

From February 24th to March 5th, Division A was held in Bac ninh where I am enrolled.
In this tournament, the 10 teams of the Vietnam Pro League will be divided into two groups, and it will be a prelude to this season's tournament, so it will be a tournament where every team wants as many wins as possible.
Therefore, it seemed that each team was putting effort into the foreigner frame.
In particular, the acquisition of Thai national team players, who are currently attracting attention in world competitions, was conspicuous.
The Thai players, who have a lot of experience in world competitions, played a central role in every team, and their spectacular play was impressive.
There were two Japanese players playing in Kinh Bac Ninh Team of Bac Ninh Province, the host city.

     

These two are university students.

They showed an imposing performance against professional players from Vietnam and Thailand.
It was dinner on the 23rd that these two players met. 
We've been exchanging emails since a month ago, but this is the first time we've met.
It depends on the strength of the girls sitting around the table with the team players and eating the same thing.
The tournament is over, and the two players will return to Japan on the 6th.
At the end, he said, “I want to come again. And I want to play in Vietnam.”
As an aside, they are the first Japanese to play in Vietnam, regardless of gender.
Look forward to their future.