コージの海外バレー放浪記(Koji's Overseas Volleyball Wandering)

還暦を前に海外で奮闘するオヤジ物語!!

開幕AVCCup!


8月21日開幕のAVCCup出場のためにマニラに入りました。

2020年1月のオリンピック最終予選以来となりますので、2年半ぶりの国際試合となります。

他の国は2021年より国際試合参加してるので、我がチームとしてはかなりの不安がある大会となりました。

また、前回のブログでもお伝えしましたが、隔離回数が多くチーム練習がほとんどできていない状態・・・どうなることやら・・です(苦笑)

 

このマニラは2018年11月に私は訪問してます。

実は2019年2月より、マ二ラのクラブチーム監督になる予定でした。

話も、80%まとまってました。

しかし、台湾協会からオファーがかかり、迷いに迷い台湾を選び今日に至っているわけです。

マニラのクラブチームスタッフとも会いました。

開口一番、あの時のお詫びをした次第です。

さあ、この大会はどうなるでしょうか?

 

I'm in Manila for the AVC Cup which starts on August 21st.

It will be the first international match in two and a half years since the final Olympic qualifiers in January 2020.

Other countries are participating in international matches from 2021, so it was a tournament with considerable anxiety for our team.

Also, as I mentioned in the previous blog, the team has been quarantined a lot and has hardly been able to practice... what should I do... (bitter smile)

I visited Manila in November 2018.

Actually, from February 2019, I was scheduled to become a manager of the Manila club team.

The story was 80% complete.

However, I received an offer from the Taiwan Association, and I hesitated and chose Taiwan, which is what I am today.

I also met with the club team staff in Manila.

Most importantly, I apologized for that time.

So what's going on with this tournament?