コージの海外バレー放浪記(Koji's Overseas Volleyball Wandering)

還暦を前に海外で奮闘するオヤジ物語!!

National Youth tournament(5話)

この日の予定は各自8時までには朝食

10時30分・・・ミーテイング。

11時30分・・・昼食。

16時・・・軽めの練習。

18時・・・夕食。

 

正直、私は翌日からの決勝トーナメントに備え寛ぐ予定でした。

しかし、就寝中にドアのノック音で目が覚めました。

“アナリストが編集ビデオを届けに来てくれたんだな!”と思いドアを開けたら、コーチと通訳の姿が・・

一瞬何が起きて居るのか理解できませんでしたね。

コーチ : 15日の最終戦 Thai Nguyen vs BTL Thong tin戦が2-3でBTJ勝利しました。しかし、フルセットのためセット率の関係でThai Nguyen3位、Bac Ninh4位となりました”

私 : 4位だから今日(16日)試合?

コーチ:はい、そうなります。

私: え〜😵

今日は、みんなテンション下がっているから、明日にしてもらえないかな〜(出来るはずがない😅)

コーチ: 無理です!😅

連絡が遅くなった理由として、私らの試合後の2試合が降るセットだったそうです。(我がチームの試合が17時〜、次が18時30分〜、最終戦20時〜)

女子の最終戦が終了したのが夜中だったとか・・・(^^;;

コーチとの話を終え時計に目をやると5時でした。

 

そんなこんなで、突然の予定変更となり14時からの試合に備えました。(決めつけていた私に問題あり😓)

対戦チームはCグループ1位、HCDG Tia sang(ハノイ)。

私のチームが初めて練習試合を行ったのが、このチームです。

わずが二ヶ月の間に、このチームの成長には著しいものがありましたね。

結果は3-0で勝利。

ベスト4進出を決めました。

当初、予選グループ通過できるかな〜?ベスト8入れるかな〜?と思っていましたが、どうにかベスト4に入り込めました。

18日の対戦は前回敗れているLong An Team.

Long Anとの対戦は予測していましたので、対策も充分に考えていました。

しかし、思いもよらぬ出来事が待っていたのです。

 

【Dグループ結果】

1位:BTL Thong tin(5勝1敗)

2位:Long An(5勝1敗)

3位:Thai Nguyen(4勝2敗)

4位:Kinh Bac-Bac Ninh(4勝2敗)

※1位、2位共にセット率

※3位、4位共にセット率

www.bongchuyensaigon.online


www.bongchuyensaigon.online

The plan for this day is to have breakfast by 8 o'clock.

10:30: Meeting.

11:30: Lunch.

16:00: Light practice.

6:00 p.m. Dinner.

From now on, I wasplanning to relax in preparation for the final tournament from the next day.

However, I was awakened by a knocking sound at the sleeping door.

When I remembered, "The analyst came to deliver the edited video!", the coach and the interpreter appeared...

I woke up for a second and didn't understand why.

Coach : On the 15th, Thai Nguyen vs BTL Thong Tin won BTJ 2-3. However, since it was a full set, Thai Nguyen was 3rd and Bac Ninh was 4th due to the set ratio.

Me: 4th place, so today (16th) match?

Coach: Yes, that's right.

Me: Eh~😵

Everyone is excited today, so I wonder if you can do it tomorrow~ (I can't do it 😅)

Coach: No way!

 

The opponent team is Group C 1st place, HCDG Tia sang (Hanoi).

This is the team that my team played for the first time.

In just two months, this team has grown remarkably.

The result was a 3-0 win.

Decided to advance to the best 4.

Can you pass the qualifying group at first? Can I enter the best 8? I thought, but somehow I managed to get into the best 4.

The match on the 18th will be Long An Team, who lost last time.

I had predicted the match against Long An, so I had plenty of countermeasures in mind.

However, an unexpected event was waiting.

[D group result]

1st place: BTL Thong tin (5 wins, 1 loss)

2nd place: Long An (5 wins, 1 loss)

3rd place: Thai Nguyen (4 wins, 2 losses)

4th place: Kinh Bac-Bac Ninh (4 wins and 2 losses)

* Set rate for both 1st and 2nd place

* Set rate for both 3rd and 4th place