コージの海外バレー放浪記(Koji's Overseas Volleyball Wandering)

還暦を前に海外で奮闘するオヤジ物語!!

National Youth tournament(一話)

        

6月6日より19日までTra Viah(ベトナム南部)にて"National Youth tournament 2023"が開催されます。

Bac Ninhは北部、Tra Viahは南部ということもあり気候に早く慣れる為に3日現地入りを考案。

チームは私の提案を受け入れてくれました。

     

Hanoi空港からCan Tho空港まで約二時間半。

Can Tho空港から試合地Tra Viahまで約三時間のバス移動。

車に弱い私は『まあ、寝とけばいいか〜』ぐらいにしか考えてませんでしたが、考えがあまかったことに気付かされる事になります

道路が狭い!バイクが多い!クラクションが鳴り止まない!道路状態が良くない!運転が荒い!非常に慌ただしいドライブとなりました。

『この道路を抜ければ、高速のはずだ!』と思ってましたが、行けども×2高速にたどり着かず・・・

『これってもしかしたら、ず〜とこの道路?』と通訳に聞こうとすると、気分悪そうに寝ているので聞くことを辞めました😅

 

バスに揺られること三時間!

ようやく目的地Tra Viah到着。

三時間の移動中休憩なし!

また、休憩できるような場所もなかったですね。

Tra Viahの街は、バクニンと違いました。

まず、バイクが異常なほど多い。

そして、コーヒーショップが無い。(※後に朝と夜にコーヒーショップの多さに驚くことになります)

選手は移動で疲れているであろうと思い(私が一番疲れていた)予定していたランニング中止。

休ませました。

私は、ブラリと公園見学に!

結構広いな〜と思ってましたら体育館発見!

“汚いけど、ここで練習できないかな〜“と思いホテル帰宅後、コーチに聞いたら”あの体育館試合会場ですよ“との返答。

驚きました(^^;)

今日は移動で疲れ(驚き)、試合会場に驚き・・

驚きの連続でした😅

さあ、どんな大会になるでしょうか?

 

 

"National Youth tournament 2023" will be held in Tra Viah (Southern Vietnam) from June 6th to 19th.

Bac Ninh is in the north, and Tra Viah is in the south.

The team accepted my proposal.

 

It takes about two and a half hours from Hanoi airport to Can Tho airport.

It takes about 3 hours by bus from Can Tho Airport to the match venue Tra Viah.

I'm not good at cars, so I was just thinking, "Well, I should just go to sleep."

The road is narrow! A lot of bikes! The horn won't stop ringing! Road condition is not good! Rough driving! It was a very busy drive.

"If you get out of this road, you should be on the highway! I thought, but I couldn't reach the x2 highway...

``Is this the road? When I tried to ask the interpreter, I stopped asking because I was sleeping sickly 😅

  

Three hours to be shaken by the bus!

Finally, we arrived at our destination, Tra Viah.

No breaks during the three hours of travel!

Also, there was no place to rest.

The city of Tra Viah was different from Bac Ninh.

First, there are an insane amount of bikes.

And there are no coffee shops. (* Later you will be surprised at the number of coffee shops in the morning and at night.)

    

I thought that the players would be tired from traveling (I was the most tired), so I canceled the scheduled run.

I gave it a rest.

I'm going to the park with Burari!

If you think that it is quite wide, you will find a gymnasium!

I returned to the hotel and asked the coach, "It's dirty, but is it okay if I practice here?"

I was surprised (^^;)

Tired from traveling today (surprise), I was surprised at the match venue...

It was a series of surprises😅

What kind of competition will it be?