コージの海外バレー放浪記(Koji's Overseas Volleyball Wandering)

還暦を前に海外で奮闘するオヤジ物語!!

National Youth tournament(6話)

  

14時よりLong An戦。

結果を告げますと0-3完敗。

15日までの試合内容が嘘のような、チームのまとまりに欠ける内容でした。

最後の試合にして最悪の試合内容でしたね。

言い訳ではないですが、15日の試合後の件をお伝えしましょう。

試合後ホテルへ戻り、GMからスタッフ、選手一同会議室へ集まるように指示を受けました。

何やら、ベスト4進出したので特別ボーナスが出るとか・・

嬉しそうに金銭を受け取る選手らを見て、私は不吉な予感がしたのは確かですね。

内心“大会終わってから渡してくれよ!”と言うのが私の正直な思いでした。

結果は、先にお伝えしたように0-3完敗。

燦々たる試合内容でした。

二つの不安ごとの②が起きてしまいました。

敵はネットの向こうでなく自チームに居ました。

要するに、一人一人の選手が自分自身に負けていたわけです。

15日、ベスト4進出を決めスポンサーからの特別ボーナス。

 

その時点で、選手らの気持ちは、今大会終了してしまっていたのでしょう。

出来れば大会終了後に、特別ボーナスは配当して欲しかったですね。

こうして、ユーストーナメント2023は3位、銅メダルで幕を閉じました。

 

お金に欲有り!

試合に欲無し!

今大会でベトナムバレー界の組織を知り、ベトナム民族をまた一つ学びました。

www.bongchuyensaigon.online

Long Ann game from 14:00.

The result was a complete defeat at 0-3.

The content of the game until the 15th lacked unity of the team like a lie.

It was the worst game content in the last game.

It's not an excuse, but I'll tell you what happened after the game on the 15th.

    

After the game, I returned to the hotel and was instructed by the GM to gather all the staff and players in the conference room.

Somehow I made it to the top 4, so I got a special bonus...

I certainly had a bad feeling when I saw the players happily receiving the money.

Honestly, I said, "Please give it to me when the tournament is over!"

As I said earlier, the result was a 0-3 defeat.

 

(2) Each of the two concerns arose.

The enemy wasn't on the other side of the net, it was on your team.

In short, each player was losing to himself.

On the 15th, a special bonus from the sponsor decided to advance to the best 4.

 

At that point, the feelings of the players would have ended this tournament.

If possible, I wanted the special bonus to be distributed after the tournament.

In this way, Youth Tournament 2023 finished in 3rd place with a bronze medal.

 

Greedy for money!

No greed for the game!

At this tournament, I learned about the organization of the Vietnamese volleyball world and learned another aspect of the Vietnamese people.